Ujian akhir bahasa sunda kemarin di suruh buat teks pidato menggunakan bahasa sunda *pastinya*. ASLI, buatnyaa lieeuur banget abdi teh … udah mana bahasa kampung halaman *bahasa aceh* aja dapet 4,00 dulu waktu SD, ehh, sekarang di suruh bahasa sunda lagi. Untung punya basicnya dari umi yang sering ngomong bahasa sunda sama adek-adeknya di telpon. Tapi, gak ngaruh ngaruh juga tuh, soalnya bahasa sunda umi itu kasar, bukan yang lemes kayak yang di pelajari di sekolah. Tapi tak apalah, namanya juga belajar. Mari kita lihat bagaimana teks pidatonya >>>> *hancurnya kebangetan!!*
TEKS PIDATO BASA SUNDA
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Alhamdulillahirabbil a’lamin, dina kesempatan ieu urang sadayana tos di pasihan waktos, yuswa jeung kasehatan jeung ku gusti Allah SWT dugika urang sadayana tiasa ngariung sareung abdi ti kasempatan ieu. Shalawat sareung salam urang sadayana hanturkeun ka nabi urang nyaeta Nabi Muhammad SAW nu tos mawa urang sadayana ti alam jahiliyah ka alam anu pinuh elmu pengetahuan.
Dina kasempetan ayeuna, insya alloh kuring baris nepikeun biantara ngeunaan peran nonoman dina membangkitkan umat.
Dina kasempetan ayeuna, insya alloh kuring baris nepikeun biantara ngeunaan peran nonoman dina membangkitkan umat.
Nonoman miboga lalakon penting anu miboga potensi anu pohara badag dina ngalakonan prosés parobahan. Nonoman nyaéta sosok anu resep berkreasi, idealis sarta ngabogaan keberanian sarta jadi inspirator jeung alpukah sarta tungtutanana. Nonoman mangrupa generasi pangrojong bangsa sarta ogé mangrupa gaganti generasi kolot anu geus aya sarta kiwari berperan aktip dina pangwangunan bangsa. Di leungeun pemudalah nasib bangsa ka hareup di tentukan. Ummat Islam ayeuna keur menantikan saha anu baris ngarobah kaayaan ayeuna, ngaluarkeun maranéhanana ti kejahiliahan, sarta ngabéréskeun problem-problem keumatan. Lain ngan ajengan, umara, pulitisi atawa pangusaha anu sanggup nungkulan problematika umat, tapi ogé nonoman. Jadi nonoman ibarat dokter anu keur mengobati para pasiennya.
Sajaba ti éta ogé nonoman nyaéta nafas jaman, jumplukan idaman ummat sarta bangsa anu beunghar baris kritik, imajinasi, sarta peran dina saban kajadian anu lumangsung di tengah parobahan masarakat. Henteu bisa dipungkiri nonoman nyekel lalakon penting dina ampir saban transformasi sosial sarta perjuangan ngahontal cita-citaa
Dina sajarah da’wah Islam, nonoman nyekel lalakon anu pohara penting. Nonoman gagah wani anu hirupna didedikasikan ngan pikeun kejayaan Islam anu sanggup manggul beungbeurat da’wah sarta daék ngorbankeun sarta nyanghareupan sagala rupa siksaan kalayan pinuh kesabaran. Maranéhanana baris meunangkeun kebaikan, rahmat sarta ampunan ti Alloh. Maranéhanana ieu pisan anu disebut jeung jelema muflih (boga untung).
Conto para sahabat rosul anu geus manggul beungbeurat dakwah saprak dini diantarana nyaéta Ali bin Abi Thalib sarta Zubair bin Awwam anu pang ngora, sabot éta duanana berumur 8 warsih, Thalhah bin Ubaidillah 11 warsih, al Arqam bin Abi al Arqam 12 warsih, sarta para sahabat rasulullah séjénna. Umur-umur sakitu meureun masih urang anggap anak leutik anu ngan mikiran kemauannya waé. Sedengkeun, maranéhanana geus bisa nyurtian islam kalayan alus sarta geus bisa mikiran umat anu aya dina jaman kasebut, subhanallah..
Sakuduna nonoman kawas ieu pisan anu urang harepkeun ayeuna. Tapi, naha urang masih bisa nepungan nonoman meujeuhnana tangguh kawas tadi? Urang tempo nonoman jaman ayeuna, di mana maranéhanana pohara reueus kalayan hirup maranéhanana anu pinuh kalayan foya-foya atawa bersenang-senang. Sarta garahna pergaulan maranéhanana anu bisa mengkibatkan tikusruk ka arah atikan anu salah.
Di jaman anu sarwa canggih sarta maju ieu globalisasi pohara gancang ngembang. Urang ogé minangka generasi ngora kakeunaan akibat ti globalisasi ieu. Nepi ka 5F (food, fun, fashion, film, freesex) geus meracuni nonoman bangsa. Peniruan gaya hirup anu kebarat-baratan mangrupa salah sahiji akibat négatif anu kiwari narajang. Loba ti baraya-baraya urang anu mabuk-mabukan, kalibet dunya peuting komo perkara narkoba. Sakapeung urang ogé prihatin nempo nonoman-nonoman anu masih resep nongkrong disisi jalan tanpa aya pagawéan atawa tawuran antar désa anu lolobana disebabkan ku nonoman.
Tacan deui perkara anu pohara mengemparkan sarta mengejutkan nyaéta jangkungna angka kehamilan rumaja tanpa nikah. Dina warsih 2010, kira-kira 51 persén rumaja di Jabodetabek geus berzina, hiji gawéna anu dinistakan ageman.
Hal éta ngarujuk dina Data Awak Koordinasi Kulawarga Boga rencana Nasional (BKKBN) dina 2010, némbongkeun 51 persén rumaja di Jabodetabek geus ngalakonan séks pra nikah. Tacan deui di Surabaya anu kacatet 54 persén, di Bandung 47 persén, sarta 52 persén di Medan. Ceuk manéhna, data ieu dikumpulkan BKKBN salila waktu 2010 waé.
Hal éta ngarujuk dina Data Awak Koordinasi Kulawarga Boga rencana Nasional (BKKBN) dina 2010, némbongkeun 51 persén rumaja di Jabodetabek geus ngalakonan séks pra nikah. Tacan deui di Surabaya anu kacatet 54 persén, di Bandung 47 persén, sarta 52 persén di Medan. Ceuk manéhna, data ieu dikumpulkan BKKBN salila waktu 2010 waé.
Data ti Kemenkes dina pertengahan 2010, yén jumlah perkara HIV/AIDS di Indonésia ngahontal 21.770 perkara AIDS positif sarta 47.157 perkara HIV positif kalayan prosentase pengidap umur 20-29 warsih (48,1 persén) sarta umur 30-39 warsih (30,9 persén). Perkara népana HIV/AIDS panglobana heteroseksual (49,3 persén) sarta IDU atawa jarum suntik (40.4 persén). Sedengkeun jumlah pamaké narkoba di Indonésia ayeuna ngahontal 3,2 juta jiwa, 75 persén di antarana atawa 2,5 juta jiwa nyaéta rumaja.
Éstuning fakta anu pohara mencengangkan. Naha generasi sarupaning ieu anu di harepkeun baris jadi generasi emas ka hareup? Éstuning memprihatinkan. Padahal di leungeun maranéhanana nasib bangsa di tentukan, naon jadina lamun maranéhanana kawas ieu.
Tuluy kumaha ngabenerkeun kaayaan maranéhanana? Apak kalayan méré pembinaan kepeda maranéhanana contona kalayan ayana seminar KRR (kaséhatan reprodusi rumaja), henteu lain éta solusinya, anu aya kalahka maranéhanana dikenalkan bagaiamana ambéh nyambung kalayan alus nyaéta kalayan ngagunakeun kondom? Éta sarua waé memperbolehkan rumaja pikeun ngalakonan séks leupas. Atawa ogé komo Nyanghareupan poé Aids sadunya di mimiti Désémber, mindeng kali dimangpaatkeun ku para kapitalis pikeun memasarkan pakakas kontrasepsi. Henteu, kabéh éta éstuning solusi anu teu menyentuk akar masalah, anu aya kalahka nambahan masalah. Ditambah deui, pemaksaan ideu-ideu kabébasan sarta hak asasi manusa sarta kesetaraan génder anu kabéh berbasis ka ideu-ideu kulon geus menggiring generasi di nagari ieu pikeun leupas migawé naon waé, ku kituna henteu deui ngajadikeun halal sarta haram minangka standar gawéna.
Tuluy bagaiman solusi tuntasnya? Nyaéta balik ka jalan Alloh, di mana bisa urang tempo keberhasilan para nonoman baheula dina jaman rasulullah anu ngagunakeun aturan islam pikeun membangkitkan umat sarta mensejahterakan umatna.
Tuluy naha Umat Islam di mangsa katukang utamana para nonomanana punjul? Sakabéh éta alatan maranéhanana memeluk Islam sacara kaffah, lempeng aqidahnya sarta taat dina saréat.
Pikeun membangkitkan umat, diperlukeun nonoman-nonoman anu daék usik sacara ikhlas sarta éstuning-éstuning pikeun ngahontal balik kejayaan Islam. Nonoman anu diperlukeun nyaéta para nonoman Islam sakualitas para sahabat anu ngabogaan tauhid anu lempeng, keberanian ngadegkeun kebenaran sarta ngabogaan ketaatan dina Islam. Kalayan dorongan peran nonoman ieu pisan mangka perjuangan penegakan balik aturan Alloh di beungeut bumi ieu baris lumangsung kalayan giat ku kituna Islam balik ajeg.
Tuluy naha Umat Islam di mangsa katukang utamana para nonomanana punjul? Sakabéh éta alatan maranéhanana memeluk Islam sacara kaffah, lempeng aqidahnya sarta taat dina saréat.
Pikeun membangkitkan umat, diperlukeun nonoman-nonoman anu daék usik sacara ikhlas sarta éstuning-éstuning pikeun ngahontal balik kejayaan Islam. Nonoman anu diperlukeun nyaéta para nonoman Islam sakualitas para sahabat anu ngabogaan tauhid anu lempeng, keberanian ngadegkeun kebenaran sarta ngabogaan ketaatan dina Islam. Kalayan dorongan peran nonoman ieu pisan mangka perjuangan penegakan balik aturan Alloh di beungeut bumi ieu baris lumangsung kalayan giat ku kituna Islam balik ajeg.
Yakinlah ka diri urang yén urang sanggup jadi pribadi-pribadi muslim anu tangguh sarta berpengaruh kawas Ali bin Abi Thalib, Imam Syafi’I dll. Insya Alloh jeung idin Alloh urang baris bisa jadi kawas maranéhanana asal urang daék sarta dipirig kalayan usaha anu éstuning-éstuning. Ku kituna mangsa hareup aya di leungeun rumaja, sarta aya di leungeun Islam. Takbir
Disangka ku abdi cukup sakitu biantara ti abdi, muga naon anu abdi sampaikan bisa méré mangpaat pikeun maranéh kabéh. Dihapunten upami aya kelepatan.
Billahitaufiq walhidayah, waasalamualaikum warahmatullah wabarakatuSebenernya teks itu di translate lewat google terjemahan daerah, makanya bahasanya rada ngaco-ngaco gtuu deh .. wkwkwwk *dasar kiki, mau enaknya aja* tapi jangan salah, beberapa yang menurut kiki aneh sudah kiki ubah kok, yaaa setidaknya adalah sedikit usaha kerjaannya.
Hmmm, akhirnyaa terbebas juga sama yang namanya bahasa sunda. Tapi, makasih banget deh buat Bu Wati yang udah mengajarkan kiki bahasa sunda dan juga temen temen kiki yang udah jadi kamus berjalan selama 3 tahun buat kiki, kayak Siti Madhiyah, Altingia Magfirah, Nazala Silmi Sabilla, Shabrina Zakaria, dkk deh.. sekali lagi makasih semuaa =D
No comments:
Post a Comment